Sapporo: Hokkaido Ramen Dojo

I’m so behind on my travel posts that i contemplated not doing them but the information is still current so it might be useful to some of you and its kinda interesting to read so i thought i would keep posting them. ^^

If you ever visit Sapporo Chitose airport, you must go to Hokkaido Ramen Dojo!
sapra-15
Website: http://fleur.new-chitose-airport.jp/ja/ramen/list/

Isnt the sign awesome? i love fake food like this.
sapra-14
it represents different stores around hokkaido.

Needless to say there are some awesome ramen shops here
sapra-4

The husband and i did not do any research prior so we just dropped into the first empty store we saw as we were starving [no food on the plane! its not a long flight from tokyo hhahaha but we had not eaten anything all day] XD
sapra-7

The menu
sapra-6

What the husband had
sapra-9
Yes its butter corn ramen. [miso based] does that sound weird? its very famous in Sapporo though.

What i had
sapra-10
Seafood Special Ramen [miso based]

Yea, we had some gyoza too.
sapra-12
It was really YUM. [i highly reccomend splashing out for the seafood special haha]
Website: http://baikohken-shop.com/

This was one of the stores we had wanted to go to afterwards but we were just too full to eat another bowl.
Not only that , this store was CRAZY busy
sapra-16
FYI i went back to this store on my flight back to tokyo but it was still too busy.

So i bought a box of ramen from them and cooked it at home XD
IMG_6752
It was really good, i will definetely try to visit the store one day!
Note: the meat and egg was made by me XD if you are interested in learnin how to cook egg like this, check this out
Website: http://www.ebisoba.com/

if you want to see more pictures of Sapporo ramen or perhaps you wont be visiting Sapporo Chitose Airport [maybe u took the train?], you can visit my previous post on Sapporo Ramen Yokocho here

Happy Travels!
XOXO Yumeko

Blogshop
This entry was posted in food, holiday, travel. Bookmark the permalink.

13 Responses to Sapporo: Hokkaido Ramen Dojo

  1. OMG this looks heavenly! I’ve really been missing asian food lately haha, I guess I will live vicariously through your photos :)

  2. Tessa says:

    Haha food and travel posts will never get old ~

  3. fukutoshin says:

    I can’t believe I did not eat ramen at all on my last trip!

    And now your post is making me crave like crazy XD

    That seafood ramen *drools*

  4. anna says:

    I wanna go one day!

  5. Michelle says:

    I would love to try that seafood ramen. It looks so delicious. I didn’t get to eat it, the last time I went to Japan.

  6. Ciara says:

    Ooh! That looks super yummy! I really need to find some ramen places where I live and try them out!~ Great post!

  7. Sam says:

    Butter corn ramen is really popular at a ramen place my friends and I go do. Love ramen, it’s sooooo good!

Comments are closed.